تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 2559

خودنمایی‌های سایپا در حضور وزیر صمت

خودنمایی‌های سایپا در حضور وزیر صمت

تیموری در جریان بازدید وزیر صمت از تنوع خودرو‌های تولیدی تا مدیریت هزینه‌ها را تشریح کرد. به گزارش بازاریابی پلاس به نقل از پول نیوز، صنعت خودرو اگرچه ظرفیت بزرگی برای رونق اقتصادی است و نه تنها بخشی از نیاز داخل را تامین کرده، بلکه اشتغالزایی بالایی را رقم زده و به رونق اقتصادی منجر شده،

تیموری در جریان بازدید وزیر صمت از تنوع خودرو‌های تولیدی تا مدیریت هزینه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش بازاریابی پلاس به نقل از پول نیوز، صنعت خودرو اگرچه ظرفیت بزرگی برای رونق اقتصادی است و نه تنها بخشی از نیاز داخل را تامین کرده، بلکه اشتغالزایی بالایی را رقم زده و به رونق اقتصادی منجر شده، اما پاشنه آشیل تمامی وزرای صمت از گذشته تاکنون بوده است. اگر واقع بین باشیم هیچ وزیری را نمی‌یابیم که بدلیل عملکرد خودروسازان مورد سوال و تذکر نمایندگان مجلس قرار نگرفته باشد. حتی وزرای بسیاری را سراغ داریم که قربانی خودروسازان شده و صندلی وزارت را در استیضاح صحن علنی مجلس واگذار کرده اند که فاطمی امین وزیر سابق صمت از جمله آنهاست. اکنون نیز علی آبادی وزیر صمت باید پاسخگوی عملکرد خودروسازان باشد. به همین دلیل ۵۰ درصد اطلاعات وزیر صمت باید در حوزه خودرو باشد.

بازدید وزیر صمت

بدلیل این اهمیت، وزیر صمت به همراه جمعی از معاونان در شرکت خودروسازی سایپا حضور یافت و در جریان برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌ای که گروه خودروسازی سایپا طی ۲۵ ماه گذشته انجام داده، قرار گرفت. آنچه علی آبادی در جریان بازدید از سایپا بدست آورد، گزارشی بود که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ارایه داد. محمدعلی تیموری در گزارش جامعی که به وزیر صمت ارایه کرد، روند تولید، افزایش کیفیت، کاهش قیمت محصولات جدید گروه سایپا و حرکت انقلابی که گروه سایپا در حوزه خودرو‌های برقی انجام داده و به زودی مردم ثمرات آن را خواهند دید، را تشریح کرد.

تنوع بی نظیر

مدیرعامل سایپا با دستی پر مقابل وزیر صمت ایستاد و در گزارش خود با اشاره به تنوع طراحی که گروه سایپا در دستور کار خود قرار داده، به تشریح تولید محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا که شامل شاهین اتوماتیک، اطلس، سهند، پی ۹۰، ساینا CNG، شاهین پلاس، سیلک و آریا است، پرداخت. تیموری تاکید کرد که این میزان تنوع از محصولات در صنعت خودروسازی بی نظیر بوده است.

گام‌های بزرگ زیست محیطی

یکی از بزرگترین چالش‌های کشور، آلودگی هواست که همه ساله جان بسیاری از شهروندان را می‌گیرد. بنابر اعلام محیط زیست، حدود ۸۵ درصد آلودگی هوا ناشی از سوخت‌های فصیلی است که خودرو‌ها تولید می‌کنند. به همین دلیل خارج کردن خودرو‌هایی که با سوخت فصیلی کار می‌کنند، با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اروپا و آمریکا به عنوان پیشگامان پایان دادن به سوخت فصیلی، برنامه ریزی و سیاستگذاری کرده ان که تا ۲۰۳۰ برای همیشه با خودرو‌های بنزینی خداحافظی کنند. اما سایپا نیز از این عرصه دور نمانده و در بازدید وزیر صمت، از خط جدید سایپا خبر داد و گزارشی از انقلاب پروژه‌های برقی محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا شامل آریا (پلاگین هیبرید)، ساینای برقی و سهند برقی ارائه کردد که نشان دهنده رویکرد گروه سایپا بر روی خودرو‌های برقی است که البته خودرو جدید آریا در حال انجام استاندارد‌های نهایی است. در این بازدید تیموری افق گروه سایپا در سال‌های آتی به جهت تغییر رویکرد، توسعه محصول به سمت خودرو‌های هیبرید و برقی با در نظر گرفتن تنوع طراحی، محصول و تولید خودرو‌های ایمن‌تر را مطرح کرد.

مدیریت هزینه‌ها

چالش جدی دیگری که خودروسازان از آن رنج می‌برند، زیان ده بودن آنهاست که ناشی از ناتوانی در مدیریت درآمد و هزینه است. اما تیموری از موفقیت سایپا در این زمینه خبرداد و گزارشی از روند بهره‌وری طی ۲۵ ماه گذشته ارائه کرد. مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه بهره‌وری گروه سایپا بهبود قابل توجهی یافته گفت: هزینه‌های تبدیل (دستمزد و سربار) در شش ماه اول سال جاری به ۶.۸ درصد (سال ۱۴۰۰ این عدد ۱۱.۲ درصد بود) رسیده و شاخص مهم نیروی انسانی با محاسبه هزینه تبدیل هر خودرو ۴۰ درصد شده است.

صرفه جویی ارزی

در شرایطی که از تحریم‌های ظالمانه رنج می‌بریم و محدودیت‌های ناشی از آن باعث شده در بازی‌های ارزی گیر بیفتیم، مدیرعامل سایپا اعلام کرد که گروه سایپا تحریم‌های ظالمانه را به یک فرصت تبدیل کرده و گفت: سایپا توانسته در سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی را رقم بزند؛ سال گذشته رقم صرفه جویی ارزی ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود. در این راستا پیش بینی شده که فروش گروه سایپا تا پایان سال جاری به ۱۶۰ همت برسد؛ سال گذشته عدد یاد شده ۹۱ همت بود.

واردات خودرو مطابق برنامه

چالش دیگری که مدتهاست باعث انتقاد به خودروسازان شده، مقاومت در برابر واردات خودروست، مسوولیتی که مجلس بر عهده خودروسازان گذاشته است. اما تیموری در گزارش خود به علی آبادی، عملکرد سایپا به عنوان اولین شرکت خودروسازی که با رعایت مصوبات دولت و مجلس نسبت به واردات خودرو‌های به روز اقدام کرده، خبر داد. تیموری با اعلام اینکه گروه سایپا تا کنون ۳ هزار خودرو چانگان و زوتی را وارد کشور کرده گفت: بخش قابل توجهی از خودرو‌ها تحویل مشتریان شده و ۱۰ هزار دستگاه خودرو نیز در فرایند حمل است. همچنین ۱۰ هزار خودرو برقی و هیبریدی ثبت سفارش شده که از این تعداد، مراحل تکمیلی ۲ هزار دستگاه آن انجام شده و خودرو‌ها آماده حمل هستند.

حرکت‌های نمادین

سایپا برای آنکه صحت گزارش خود را اثبات کند، در حاشیه بازدید وزیر صمت، به صورت نمادین ۵ دستگاه خودروی چانگان CS۵۵ پلاس را به مشتریان گروه سایپا تحویل داد و تحویل ۶۱۰ دستگاه خودروی CS۵۵ پلاس به مشتریان نیز آغاز شد. همچنین گروه خودروسازی سایپا برنامه پیش فروش ۴۰۰۰ دستگاه خودرو CS۵۵ پلاس و ۲۰۰۰ دستگاه خودرو CS۳۵ پلاس را برای مشتریانی که در مرحله جدید در سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی در حال ثبت نام هستند، برنامه ریزی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 15 =