تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 1696

تأمین قطعه نهایی، سرعت عملیات اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری را افزایش داد

تأمین قطعه نهایی، سرعت عملیات اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری را افزایش داد

محمدسجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: برای سرعت بخشی به عملیات تکمیل طرح ملی اتصال ریل به این منطقه، محموله 60 تنی ریل قاشقی که در قطعه نهایی اتصال ریل به اسکله رو رو مورد بهره برداری قرار می گیرد از سوی معاونت امور بندری و حوزه خزر سازمان

محمدسجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: برای سرعت بخشی به عملیات تکمیل طرح ملی اتصال ریل به این منطقه، محموله 60 تنی ریل قاشقی که در قطعه نهایی اتصال ریل به اسکله رو رو مورد بهره برداری قرار می گیرد از سوی معاونت امور بندری و حوزه خزر سازمان در محوطه بندری کاسپین، تخلیه شد.

به گزارش بازاریابی پلاس به نقل از پول نیوز، وی ارزش ریالی ریل قاشقی مزبور همراه با اجرای آن را که از منابع بودجه ای سازمان منطقه آزاد انزلی تأمین شده را حدود 300 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با عنایت به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در مسیر بهره برداری سریع تر از طرح اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت، سازمان منطقه آزاد انزلی عملیات ریل گذاری قطعه داخلی این منطقه که به طول 700 متر می باشد را به عنوان بخش پایانی تعهدات خود آغاز نموده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه پیش از این سازمان متبوع وی، فرآیندهای تملک اراضی، زیرسازی حدود دو کیلومتر از مسیر داخل محدوده منطقه، خریداری و نصب سینی دوار و احداث اسکله رو رو که محل وصل شدن قطار به کشتی های مخصوص می باشد، را در قالب تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی به سرانجام رسانده، افزود: از سوی دیگر با پیگیری های این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، سرعت عملیات تکمیل طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری به طول 37 کیلومتر افزایش یافته و امید می رود به زودی مورد بهره برداری نهایی قرار گیرد.

سیاهکارزاده در خصوص اهمیت تکمیل راه آهن قزوین-رشت-انزلی، در قطعه منطقه آزاد انزلی، تأکید کرد: با بهره برداری از این طرح ملی که دارای دستاوردهای بین المللی قابل توجهی برای کشورمان می باشد، نه تنها دو دریای شمالی و جنوبی ایران با خطوط ریلی جدید به یکدیگر متصل می شود بلکه زمینه تکمیل زیرساخت های کریدور شمال جنوب فرآهم شده و شاهد گسترش مناسبات حمل و نقل ترکیبی میان کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای کاسپین با کشورهای جنوبی خلیج فارس و اقیانوس هند خواهیم بود؛ موضوعی که یکی از مهمترین راهبردهای دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با قدردانی از تلاش ها و همکاری های مجموعه وزارت راه و شهرسازی ، مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان در مسیر تکمیل این طرح ملی حائز اهمیت، اضافه کرد: با توجه به تکمیل قطعات لجستیکی منطقه آزاد انزلی، شاهد ایفای نقش بیشتر نخستین منطقه آزاد شمال کشور در معادلات ترانزیتی بین المللی، افزایش مناسبات کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، و فعالیت بیشتر کریدور چین-قزاقستان-ایران به عنوان بخش فرعی طرح یک کمربند یک جاده در نقل و انتقال کالا میان چین و کشورهای غرب آسیا، خواهیم بود.

گفتنی است ریل قاشقی به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از خطر خروج از خط وسیله نقلیه و مهار نمودن هرچه بیشتر لبه چرخ، در اسکله های رو رو مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 6 =