تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 578

نکتات طلایی در ساخت برند شخصی که باید بدانید

نکتات طلایی در ساخت برند شخصی که باید بدانید

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ به معرفی محصول شما می‌پردازد. اگر می‌کوشید خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید و یا به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید، ساخت برند شخصی (پرسنال برندینگ) می‌تواند به افزایش شهرت شما به عنوان یک رهبر کمک کند. با نشان دادن ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیتی و حضور فعال

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ به معرفی محصول شما می‌پردازد. اگر می‌کوشید خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید و یا به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید، ساخت برند شخصی (پرسنال برندینگ) می‌تواند به افزایش شهرت شما به عنوان یک رهبر کمک کند.

با نشان دادن ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیتی و حضور فعال آنلاین، می‌توانید در جهت ایجاد یک برند شخصی که در بین مردم سراسر جهان طنین‌انداز شود، قدم بردارید.
پرسونال برندینگ چیست؟

ساخت برند شخصی به روشی معتبر با نشان دادن شخصیت خود، راهی عالی برای متمایز کردن خود از دیگران در زمینه کاری و توسعه پرسنال برندینگ شماست که نیازمند آموزش و کسب مهارت و تجربه از طریق شرکت در دوره برندسازی شخصی می‌باشد.

برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) ایجاد یک برند حول یک شخص به جای ایجاد یک نهاد تجاری است. از برندسازی شخصی برای کمک به پیشرفت شغلی افراد با قرار دادن آن‌ها به عنوان یک متخصص در یک صنعت استفاده می‌شود. با توسعه یک برند شخصی، افراد می‌توانند دنبال‌کنندگان اجتماعی خود را افزایش دهند. محصولات بیشتری را در تجارت خود بفروشند و فرصت‌های ارزشمندتری را در حرفه خود ایجاد کنند. ساختن یک برند شخصی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد، می‌تواند به برنامه‌ریزی زیاد و ماه‌ها کار سخت نیاز داشته باشد تا نتایج مورد نظر حاصل شود. گاهی اوقات باید پس از دریافت بازخورد، برند شخصی خود را بهبود بخشید. این نوع برندسازی را می‌توان خود برندی نیز نامید.

برای رشد برند شخصی خود، می‌توانید یک بیانیه برند شخصی بنویسید. بیانیه پرسنال برندینگ مشخص می‌کند که مخاطبان شما چه کسانی خواهند بود، ارزشی که می‌خواهید به مخاطبان خود بدهید چگونه است و چرا مردم باید شما را دنبال کنند. هنگام ساختن برند شخصی خود، باید بیانیه خود را با عبارتی یک یا دو جمله‌ای ارائه کنید اینگونه نشان می‌دهید که به آن وفادار هستید.

پرسونال برندینگ از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا به اعتبار بیشتر فرد کمک می‌کند. از آنجایی که افراد زیادی برندهای شخصی‌شان را می‌سازند، باید بتوانید به خوبی خود را معرفی کنید تا در این بین بتوانید مورد توجه قرار بگیرید.

برندهای شخصی (پرسونال برندینگ) بدون تعامل انسانی ساخته نمی‌شوند. البته بسیاری از اینفلوئنسرها در نهایت به جایی می‌رسند که کمتر با طرفداران خود تعامل دارند. اما اگر به تازگی برندسازی خود را شروع کرده‌اید، احتمالاً می‌خواهید به پیام‌های دنبال کنندگان خود پاسخ دهید. این کار برای تجارت شما مفید است. هر روز زمانی را برای تعامل با دنبال‌کنندگان خود در رسانه‌های اجتماعی اختصاص دهید. آیا کسی شما را در یک پست تگ کرده است؟ به آن پاسخ دهید. آیا یکی از مقالات شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است؟ از آن‌ها تشکر کنید. آیا مشتری در مورد محصول شما سوالی دارد؟ به آن‌ها پاسخ دهید. مردم خواهان پاسخ سریع هستند. بسیار مهم است که برند شخصی خود را انسانی کنید.

استفاده از یک برند شخصی می‌تواند به ارتقای کسب و کار شما کمک کند. با پیروی از ترکیبی از نکات برندسازی شخصی مانند معتبر بودن، ثابت بودن و اجتماعی بودن به افزایش شانس موفقیت در حرفه خود کمک کنید. بدیهی است که قرار دادن خود در آنجا می‌تواند ترسناک به نظر برسد اما پاداش آن بسیار بیشتر از خطر آن است. شما می‌توانید این قدرت را داشته باشید که واقعاً در جهان تأثیر بگذارید. میراث شما در دستان شماست.
۵ نکته کاربردی در پرسونال برندینگ

هنگامی که شروع به آموزش پرسنال برندینگ و توسعه برند شخصی خود کردید، بازخورد و اطمینان از همسویی نام تجاری خود با بیانیه برند شخصی شما به شما کمک می‌کند پیشرفت خود را بهبود بخشید. پرسونال برندینگ برای افراد مختلف بسیار موفق بوده است، اما بدون بیانیه برند شخصی شما، تشخیص اینکه چه زمانی در تلاش‌های خود به موفقیت دست یافته‌اید، دشوار است. پس فراموش نکنید که بسیار ضروری است که بدانید پیشرفت شما برای بهبود برند شخصی‌تان چگونه به نظر می‌رسد. در ادامه این ۵ نکته طلایی را برای بهبود برند شخصی خود دنبال کنید:

۱-تحقیق کنید و بیانیه پرسنال برندینگ خود را ایجاد کنید: مخاطبان خود را در این مرحله تعریف کنید و رقیبی را که ممکن است برای شما وجود داشته باشد بررسی نمایید.

۲-یک استراتژی پرسنال برندینگ بسازید: برنامه‌ریزی کنید که چگونه با مخاطبان هدف خود درگیر شوید و تعریف کنید که موفقیت در دو ماه، نه ماه، دو سال آینده برای شما چگونه خواهد بود.

۳-برند شخصی خود را توسعه دهید: هدف خود را برای به اشتراک گذاشتن برند شخصی خود از طریق رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی روشن کنید. وبلاگ نویسی، پادکست و سایر روش‌هایی را در نظر بگیرید که می‌توانید برند شخصی خود را به گونه‌ای تبلیغ کنید که مخاطبان شما به سرعت به محتوا دسترسی داشته باشند.

۴-موفقیت خود را به طور منظم اندازه گیری کنید: برای موفقیت برند شخصی باید مطمئن شوید که در مسیر درستی قرار دارید. حتی پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید تا انگیزه خود را برای دستیابی به اهداف بیشتر حفظ کنید.

۵-ثابت قدم باشید: انسجام فقط مربوط به اشتراک گذاری هر روز پست در رسانه‌های اجتماعی نیست. بلکه در مورد یکسان سازی ظاهر برند و پیام‌رسانی است. آیا همه پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما متفاوت به نظر می‌رسند یا شبیه هم هستند؟ برخی به شما می‌گویند که باید در محتوای خود تنوع داشته باشید، اما حقیقت این است که هرچه پست‌ها با هم سازگارتر باشند، افزایش دنبال کننده آسان‌تر می شود و همچنین مخاطبان شما عاشق نحوه ارائه محتوا خواهند شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =